onsdag 20 juli 2011

Allt får man fixa SJÄLV!!!

Nu gäller det att ni hänger med ; )

Vi skulle lämna in vår bil idag för att laga hjulaxeln. Imorgon ska vi ju åka till Kolmårdens djurpark.

När Gubben kom dit med bilen idag så sa verkstadsgubbarna snopet att -ni ska ju inte komma förrän imorgon och vi har inte delen hemma!!!!!!!
Vi hade fått en tid imorgon men vi ringde och ändrade den till idag för att kunna åka iväg.

Jag var så inställd på att vi ska åka imorgon så jag sa till Gubben att jag ringer varje verkstad om det så ska behövas. Efter tredje samtalet fick jag tag på vår räddande ängel, Mekonomen hade vår hjulaxel hemma!!! Sedan ringde jag "vår verkstad" igen. Beklagade mig lite att det blivit så fel med tiden men undrade om de kunde hjälpa oss om jag fixat delen själv.

Nu åkte precis Gubben för att hämta delen och verkstaden fixar vår bil IDAG!!!! Så det blir kolmårdens djurpark som vi har bestämt!

Inga kommentarer: