lördag 15 november 2008

Gårdagen och Barnrums renovering

Igår var Älsklingen och jag en sväng hos en ny arbetskamrat till honom. Han bor bara två kvarter bort från oss så det var smidigt även för mig att vagga dit. Det var skitkul där! Grabbarna spelade biljard sedan hade vi en turnering i Airhockey. Det var det fart i och ett väldigt kul umgås-spel tycker jag. Sedan blev det Buzz också, det har jag aldrig spelat. Blev överraskad över hur länge jag kunde hålla mig vaken, det var så kul att spela så vi glömde bort tiden. Så nu står Airhockey och Buzz-spel på vår önskelista!!!!

Idag har vi fortsatt med barnrumsrenoveringen. Eller rättare sagt Erik målar och jag fixar med annat som att tvätta och greja lite hemma. Rummet målas för sista gången nu och sedan ska de nya listerna upp som vi köpt idag. Jag har varit och köpt nya garderobshandtag och sedan fick jag ett fint loppisfynd (en tallrikshylla) av svärmor, som jag har målat vitt. Där i ska jag ha lite barnböcker hade jag tänkt.

Ikväll får det bli myskväll med film, glögg och pepparkakor.

Inga kommentarer: