tisdag 21 april 2009

Ellas 4 månaders kontroll.

Dagens på söta snurpan.

Idag började vi dagen med ett BVC besök. Ella är 4 månader i morgon så hon hade sin kontroll idag. Nu väger Ella 6548g och är 64cm lång. Hon har gått upp nästan ett kg sedan förra gången och växt 3cm sedan senast. Till helgen ska vi börja med "operation" inte äta på natten. Alltså Ella går upp så bra nu så hon behöver inte sina mål på natten. Annars brukar hon äta 3 mål så det ska bli väldigt intressant hur detta ska gå. Dessutom ska jag inte sova bredvid henne då vi lär henne detta, så hon känner min doft. Jag får väl sova i gästrummet om hon vägrar sova i sin säng då....

Jag fick ett samtal från kyrkan idag. De ville ha med Ella i Vetekornet som ges ut till alla hushåll i stan. De skulle göra något reportage om de som blivit döpta under året eller något sådant. Så nu har jag mailat över lite bilder till dem.

Måste berätta att gubben var och beställde hyllor och skenor från Elfa igår. Nu ska Ella få ett Reggio Emilia pedagogiskt inspirerat rum. På torsdag kan vi hämta allt och då jäklar ska det byggas. JIPPI!

Nu ska det börja städas så det är fint till partyt i morgon. Sedan bli det Friskis med Åsa ikväll.

3 kommentarer:

Therese Wahlström sa...

Tack så mycket =) Det är inte så mycket jag vill gå ner, bara så jag kommer i mina favvojeans igen...

Lycka till med operationen! Ta på dig Eriks t-shirt annars så känner hon inte doften av mjölk lika väl, ifall du inte vill sova i gästrummet alltså...
H slutade äta på natten rätt tidigt men sen fick han för sig att han ville ha mat igen och det pågick i en månad men sen orkade vi inte med det mer, man gör sig bara en otjänst att ge mat på natten när dom inte behöver det. Men operationen då gick över förväntan och nu sover han 10-11 timmar i sträck! Härligt =)

H var också med i vetekornet! =)
Ses imorgon!

Katarina sa...

Hej! Har också en dotter på drygt 4 månader. Läser därför din blogg ibland. Läste om 4 mån kollen, vad stor hon är. Alltså positivt! Min lilla skrutta har tappat på kurvan så hon SKA äta på nätterna istället. Så om jag tar lite av dig och du får lite av mig så blir ju töserna perfekta!
Ha de gott!
Katarina

A & Lilla P sa...

Vilken sötnos!