tisdag 28 september 2010

Med gråten i halsen

Loggade in för säkerhets skull på F-kassan för att se så min nya lön hade blivit registrerad. Visst hade den det men bara på min sjukskrivning så föräldraledigheten som jag ska ha framöver skulle innebära ersättning av den gamla lönen.

Ringde till dem men de var så överbelastade så de inte kunde ta mitt samtal.
När jag kommer ner på deras kontor i stan blir det bara mer problem.

Den jävla kärringen som registrerat min sjukskrivningsgrundande inkomst har skrivit in att den nya lönen inte gäller förrän den 1 oktober. Hur i helvete kan hon göra så, kan hon bara hitta på sina egna datum!!?? Den nya lönen ska gälla från 1 april som det STÅR på pappret. Efter flera samtal och fler papper som var tvunget att skrivas under så kommer mitt avtal gälla från 23 augusti för att det var då Lärarförbundet och Kommunen kom överens om den nya lönen. Enligt en lönegubbe på kommunen kommer de hjälpa mig att få ut ersättningen som jag har rätt till från 1 april till 23 augusti. Vet inte hur det ska lösas i och med att jag varit halvtsjukskriven från den 28 maj och ska då få min ersättning av f-kassan efter 2 veckor.....? Rörigt? Javisst!

Ja sedan hade de missat att betala ut två dagar denna månaden också men det är ju en piss i havet i jämförelse med allt annat! När jag inte är mammaledig längre hoppas jag att jag ALDRIG mer behöver ha med F-kassan att göra, det är bara skit!

Inga kommentarer: