måndag 30 april 2012

Det blir inte alltid som man tänkt sig!

Vi hade sett fram emot en mysig semester med en massa kul med familjen. Det blev fel redan från start.

Wille kunde absolut inte slappna av på tåget till Stockholm. Han skrek mer eller mindre i 3h.

När vi äntligen var framme verkar det som att han inte gillar att bo på hotell heller. Så fort vi rörde oss 1m ifrån honom så bröt han ihop. Sedan hade Ella en riktig trotsperiod samtidigt också. När fredagen var över hade vi lust att ta en taxi hemma igen.

Lördagen på Skansen gick ändå bra. Vi valde att gå från centrum till Skansen så att Wille skulle vara nöjd. Vi började med att åka bergbanan. Sedan raka vägen till Lilla Skansen. Ella la alla sina nappar i nappmaskinen som körde napparna i en liten vagn till katterna.
Det har fungerat kanon sedan dess. Det ska tilläggas att hon har ÄLSKAT sina nappar och alltid haft 3st samtidigt. Vi är så stolta! Ella var också riktigt stolt och berättade för många om hur duktig hon var. Kassörskan på Åhléns gav henne tom gratis leksaker för att hon tyckte Ella var så duktig!

Söndagen tillbringade vi i Rotebro med Gubbens moster med familj. Båda barnen var på kanon humör så det gick jättebra. Det blev mycket bus och lek.

Sedan kom det vi fasade för, hemresan. Wille somnade dock i början så det gick bra. Istället kom vi på FEL tåg!!!!!

Jag trodde att jag skulle bryta ihop. Jag frågade Gubben om vi verkligen var på rätt tåg för tåget körde iväg 10min innan avsatt tid. Sedan märkte jag att "våra" platser var upptagna. Såklart hade vi hamnat på fel tåg men den gick i alla fall åt rätt håll : )

Vi blev avsläppta i Södertälje och efter 10min kom vårt tåg. Skönt att det löste sig så bra.

Ja hur ska man sammanfatta vår semester? Skansen och träffa moster med familj var väldigt trevligt. Dock kommer vi inte åka tåg med två barn på flera år igen!!!!

Barnen är tillbaka till sina vanliga jag igen och allt är frid och fröjd igen. Jag har laddat ny energi genom att ta med svägerskan på en springrunda. Lite mer än 6km och underbart väder, skönt!



Inga kommentarer: