torsdag 1 september 2011

Självstädande hus?

Jag är lite irriterad på min man idag. Som rubriken antyder så ska vi antagligen ha ett trevånings hus som dammar av sig självt! Igår hade vi bestämt att vi skulle ta våran veckostädning och att Gubben skulle hjälpa till. Jag gjorde maten färdig tills han kom hem (som jag i princip alltid gör). Jag tvättade och hade plockat undan alla leksaker så att han kunde sätta igång. Timmarna gick och jag gick ner i källaren för att hänga tvätt. Efter mycket om och men började han tjurigt att börja dammsuga.

Antagligen har vi bara enplans villa och inget behöver dammas eller flyttar på för att det ska bli rent. Ja så var det med den hjälpen :-(

 Så nu är ALLT städat trots en kille som vill vara med hela tiden. Antagligen är det ju lättare för mig att städa, laga mat, handla, planera matsedel, fixa allt med barnen och hemmet samtidigt som barnen är med mig på allt! Jag är ju kvinna och då ska jag ju klara av att göra massor med saker samtidigt!

Ibland hade det ju varit skönt att få lite hjälp och avlastning!!

Published with Blogger-droid v1.7.4

1 kommentar:

Kikki sa...

känner igen mig precis... ;) var glad att du får sovmorgon ibland i alla fall... =p