onsdag 5 juni 2013

Dagar som denna

Så här skulle alla dagar vara i livet. Så underbar dag! 

Barnen och jag har hjälpts åt att plantera lite. Det blev Bergklint, Anemon, Ormhassel, Stjärnflocka och Kantnepeta.

Älskar att ha de estetiskt fint omkring mig. Nu har jag nästan alla mina favoritblommor i trädgården. Liljekonvaljen växer längst med skogen, bergsklint/ Blåklint som doftar ljuvligt, liljor som är väldigt vackra och Smultronjasminen som doftar underbart. Det finns bara en favoritblomma som jag inte har och det är Kala men den är ju inte så lätt att odla. 

Wille leker i lekrummet med grannpojken Gunnar och Ella är hos en annan granne och leker. Gubben gräver ett hål till min Ormhassel och jag gör en sen middag. Pasta och sås med kräftstjärtar och ett glas vin till det. 

Dagen kan inte bli bättre. 


Inga kommentarer: