måndag 5 juli 2010

Bålgetingar och Helly Hansen

Idag har mått skit sedan jag vaknade. Jag har haft så oerhört ont av foglossningen. Så imorgon ska jag till läkaren på MVC för att kolla upp sammandragningarna och foglossningen.

När jag kom hem vilade jag innan det var dags att hämta Ella. Väl hemma kom No more (insektsbekämpare) till oss. Vi har/hade ett bålgetingbo precis över ytterdörren.

Hittade en bild på en jämförelse mellan en vanlig geting och en bålgeting.
"Drottning av bålgeting" är dessutom större :/

Men nu ska de förhoppningsvis snart vara döda hela bunten.

Sedan har jag försökt göra järpar på 2,5kg blandfärs. Jag hann blanda ihop alla ingredienserna sedan fick Ella syn på mannen som bekämpade getingarna. Han såg nog otäck ut med sin mask och dräkt på sig så sedan var det omöjligt för mig att rulla ihop järparna.

När Gubben kom hem blev det äntligen klart. Ella är i säng tidigt idag för hon hade visst lekt med en tjejkompis på förskolan, istället för att sova när fröknarna hade gått ut ur sovrummet ;) Hon var helt slut.

Jag har fyndat en höstjacka till Ella med nu. 299kr för en Helly Hansen skaljacka, som jag beställde här. De har även rea på en massa andra märkeskläder till barn! UPDATE!!! Blev visst ingen jacka, den var slut fast att den fanns med på deras webshop :(

1 kommentar:

Therese Wahlström sa...

snygg jacka!

imorgon börjar eleraff i kalmar sin rea...

kram