fredag 9 juli 2010

skit dag

Idag har inte varit någon rolig dag. Dagen började med att jag fick samtal från både MVC och läkare från Eksjö. Jag har en farlig bakterie som kan skada barnet vid förlossningen. Jag har fått stark medicin som förhoppningsvis tar död på bakterien. Bakterien gör att jag får alla sammandragningar och det gör att jag riskerar att föda för tidigt.

Sedan ringde de från f-kassan, samtalet innebar att jag blev sittandes med en massa uppgifter som jag fick maila in. Det blev ingen vila för mig som jag verkligen hade behövt. När det var klart var det dags för mig att åka och klippa mig. Då ringer förskolan och säger att Ella inte kunnat sova för hon börjat hosta. Så istället för att njuta av klippningen var jag bara oerhört stressad. Dessutom skulle jag hämta min medicin. Där tog det också tid för de var tvungna att kolla upp så jag verkligen får äta så stark dos med medicin. Hoppas verkligen att jag inte kommer må dåligt av den för gubben jobbar nästa vecka med och jag är själv med Ella.

Imorgon ska Ella vara med farmor och farfar så gubben kan bygga vedförråd och jag kan pyssla med det jag orkar med. Att vara gravid med alla dessa krämpor är ingen dans på rosor men det är värt varenda sekund när den lilla bebisen ligger på mitt bröst :-)

Published with Blogger-droid v1.4.1


Update: Gubben har middag/fest med jobbet och jag och Ella har varit själva ikväll. Ella somnade för kvällen vid 19 tiden. Det var oerhört skönt att få lite egentid!

Jag har passat på att baka lite och sedan har jag suttit på altanen och läst den senaste Mama tidningen. Nu är det snart dags för sängen.

1 kommentar:

Therese Wahlström sa...

Nej men fy så trist! Är det GBS eller vad den heter? Tänker på dig och den lill*.

kramar