fredag 6 augusti 2010

Härlig fredag!

På morgonen när Gubben satt och njöt av sitt morgonkaffe passade jag på att måla sista lagret på mitt loppisfynd. Nu ska Ellas dockstol bara torka i några dagar sen är den redo för lek.

Idag bar det av till tippen med allt som vi samlat ihop. Hela bilen var proppfull :)

Sedan har jag rensat lite bland bebiskläderna och tagit fram det som det är dags att tvätta. Jag som skulle ha börjat läsa min fjärde bok.....

Nu är en köttfärspizza med mozzarella på gång i ugnen, mums!

Längtar till nästa år då jag kan plocka blåbär igen : ) Blir så irriterad på foglossningen som gör det HELT omöjligt. Allt ogräs som behövs plockas bort ska vi inte heller prata om :/

Nu tänker jag inte anstränga mig mer för idag. Ikväll får det bli myskväll med film!

5 kommentarer:

Carolina sa...

Hej!

Willvins skötväska har 2 stora rymliga fack som har dragkedjor - inga problem när det regnar alltså, dessutom har den 2 fickor på framsidan, i den ena brukar jag ha våtservetter och i den andra brukar plånbok och nycklar hamna om jag inte har handväska med mig.

Skötväskan har dessutom ett ursmart bottenfack där man får plats med många blöjor, och man slipper alltså leta efter blöjorna när det är bytardags, man vet precis vart de finns.

På utsidan av väskan finns 2 stycken "nätfickor" - där kan man lätt ha nappflaskor, eller termos i ena och flaska i andra.

Vad jag har förstått så bor du i Småland, vart någonstans? Jag kan maila Petra på Willvin och ta reda på om det finns väskor någonstans i närheten där du bor som du kan få "prova" - själv bor jag ju utanför Göteborg, annars hade du kunnat få testa min. :-)

Kram Carolina

Carolina sa...

Hej!

Willvins skötväska har 2 stora rymliga fack som har dragkedjor - inga problem när det regnar alltså, dessutom har den 2 fickor på framsidan, i den ena brukar jag ha våtservetter och i den andra brukar plånbok och nycklar hamna om jag inte har handväska med mig.

Skötväskan har dessutom ett ursmart bottenfack där man får plats med många blöjor, och man slipper alltså leta efter blöjorna när det är bytardags, man vet precis vart de finns.

På utsidan av väskan finns 2 stycken "nätfickor" - där kan man lätt ha nappflaskor, eller termos i ena och flaska i andra.

Vad jag har förstått så bor du i Småland, vart någonstans? Jag kan maila Petra på Willvin och ta reda på om det finns väskor någonstans i närheten där du bor som du kan få "prova" - själv bor jag ju utanför Göteborg, annars hade du kunnat få testa min. :-)

Kram Carolina

Carolina sa...

Willvins skötväska sitter alldeles utmärkt på syskonvagn; http://www.carolina1979.se/?p=3037

Linda sa...

http://lindisen81.blogspot.com/2010/08/intresserad-av-en-willvin-vaska.html

Edvinsmamma - Nu också mamma till lill Tore ♥ sa...

Fy för foglossning. Jag hade problem med fogar också och saknade att göra enkla saker som städa, plocka och diska (som man annars inte alls tycker om ;))

Jag har aldrig testat att hänga den på syskonvagnen då styret på den är lite dålig. Men eftersom det är ett ställbart axelband så skulle jag inte kunna tänka mig att det skulle var några problem? Men kanske du kan maila och fråga? Och eftersom jag bara har ett blöjbarn så har jag mest saker till Tore i väskan, men extra kläder till båda barnen frå plats utan problem. För det får absolut plats MASSOR i den. OCh eftersom det följer med extra tillbehör (skötbädd, påse för smutskläder och en till påse för tex frukt) så är det lätt att ha ordning i väskan trots att man har massor i den :) Jag kan absolut varmt rekomendera den!