måndag 17 oktober 2011

Matkassen från Ica - Vårt betyg



Fiskgryta



Grillad kyckling med basilikaris (tog dock kortet innan vi lagt på basilikan)



Lufsa, en blandning av fläskpannkaka och potatisplättar med bacon över. (Ingen hitt för någon av oss i familjen.)

Måndagen gjorde vi första receptet som bestod av stuvade makaroner, falukorv och grönsaker.
På fredagen gjorde vi goda hamburgare med salsasås och klyftpotatis med timjan, mums! Annars finns de andra 3 rätterna ovan på bild : )

Jag gillar variationen av smidiga recept och några med något extra. Det finns alltid ett recept som jag tycker passar bäst till helgmat och det äter vi på fredagen. Denna fredagen blir det en pizza som verkar bli jättegod. Vi får en varierande kost med kyckling, fisk, soppa, kött mm

Fördelarna är massor; vi får inspiration, testa nya saker, färska och fräscha varor, smidigt och utan en massa planering.

Den enda nackdelen jag  kan komma på med denna kassen är att den endast går att hämta mellan 16-19 på måndagen.

.....Kom på en negativ sak som vi i och för sig inte känt av men är man fler än 4 personer i hushållet så vet jag inte riktigt hur man gör. Recepten är för 4 personer och jag vet inte om det går att ändra antalet så man får mer mat i kassen. Vi får alltid mat över så att det blir någon matlåda med så det är inte snåla portioner.

Är det något mer ni vill veta om Icas matkasse så är det bara att fråga!
Published with Blogger-droid v1.7.4

Inga kommentarer: