onsdag 21 januari 2009

Cornflakeskakor, MUMS!

Idag låg Ella och jag i sängen tills Erik kom hem efter 12. Jag behövde det för jag var helt slut. Sedan var hela familjen ute och gick. Vi gick förbi Eriks farmor en stund också.

Nu har jag bakat tre satser med Cornflakes kakor. Åsa bjöd på dem när jag var hos henne förra veckan. Hon kallar dem för Bittans klubbkaka. De går snabbt att göra och de är riktigt smaskiga.



100g smör
1dl socker
4msk ljus sirap
2msk kakao
3-4 nävar Cornflakes

Smält smöret. Ta av från värmen och tillsätt de andra ingredienserna utom Cornflakesen.
Koka upp i ca 1min. Ta av från värmen och häll i Cornflakesen.
Klicka ut i smorda formar.

1 kommentar:

Hanna sa...

Tack för kommentaren på min blogg, ja det var nästan laikadana kakor.
Hanna
blommorifonstret.blogspot.com