tisdag 13 januari 2009

Lipfärdig

Jag trodde inte att man skulle känna såhär...
Jag är helt slut!! Ella har knappt velat sova någonting i natt. Idag har hon varit en riktigt pipfröken. Hon har inte velat vara själv utan ska vara hos mamma hela tiden och hon vill äta hela tiden. Innan var det 3 timmar i mellan nu har hon velat äta efter 1-1,5 timme. När hon får vara hos mamma är allt jättebra. Jag har försökt få bort lite julpynt idag och vid halv 6 kom alla mina arbetskamrater på fika. Jag hade tänkt hinna få iordning lite men det var HELT omöjligt. Nu kom jag på att jag bara ätit en shake till frukost så nu får det väl bli mellanmål, lunch, middag och kvällsmat på en och samma gång.....

2 kommentarer:

Sandy Dandy sa...

Mmm känner igen det där!! Amningstiden för mig va inget rolig. Lipade nästan på nätterna, för det gjorde så oooooooont! Ammade med så ofta, ibland varannan timme varje natt.....JObbigt. man får sova på dagen när dom små sover. o tänk på det e viktigt att äta, annars sinar mjölken jättefort! kram!

Anonym sa...

Det är inte lätt när dom plötsligt blir helt annorlunda, men det finns en naturlig förklaring. Bebisar genomgår 7 utvecklingsfaser det första året. Då kan dom bli väldigt pipiga och vill äta/snutta oftare, dom "tankar trygghet" som det kallas. Köp boken "att växa och upptäcka världen"! Den är superbra och man får en helt annan förståelse för sin bebis. Kostar 39 kr på adlibris.com

/Therese