tisdag 20 januari 2009

Strul med försäkringskassan

Idag tog vi en runda med barnvagnen igen. Gick förbi jobbet en sväng och sedan försäkringskassan.
Jag hade inte fått något barnbidrag idag fast att jag fick ett papper hem för några veckor sedan om att det skulle komma automatiskt till mitt konto. Man kunde välja på att skicka in pappret med ändring av konto eller inte göra något och då kom det till mamman. Men när jag är på försäkringskassan och frågar dem om barnbidraget säger hon att de väntar ut ett visst datum om man skulle ha ändringar. Sedan har de en handläggningstid på 2 veckor också!!
Hade vi tur så skulle pengarna komma den fjärde nästa månad! Jo jag tackar jag. Det är tur att man aldrig litar på dem så att vi har sparat lite pengar....Jag är så himla trött på att det aldrig kan fungera när man ska ha någonting med dem att göra......

2 kommentarer:

snöstjärna sa...

I början hade vi lite tajfs med FK med då lillen kom till världen. Men barnbidraget flöt på rätt bra ... Men eftersom vi låg på neo i 5 veckor å skulle ta ut tillfällig föräldrapenning så strulade det .. såklart. Sen har det dock flytit på väldigt bra med just föräldrapenningen. Att vara sjukskriven på deltid, är dock ett helvete! =(

tina | pepparochvanilj.se sa...

Usch denna försäkringskassa...

Va kul att du kikade in hos mig på Peppar & Vanilj. Hoppas att du kommer tillbaka :)

Jag önskar dig lycka till i tävlingen ♥

K R A M // T i n a