torsdag 8 april 2010

Ella är sjuk!

Snurpan sov jätte dåligt i natt, hon hade hög feber och hostade en massa. Så på morgonen ringde jag förskolan och sa att vi inte kom idag. För säkerhets skull tyckte Gubben och jag att det kanske var bäst att ringa Bvc för att hon var så rosslig. Bvc tyckte att vi skulle gå till sjukhuset. Så vi fick en tid på sjukhuset och spenderade nästan 1 ½h där. Ella tvångs inhalerades två gånger sedan visade det sig att hon hade dubbelsidig öroninflammation. Vilken tur att jag gick ditt för att hon var rosslig! Hon har inte visat oss någonting att hon skulle ha ont i öronen. Stackars lilla tjejen :(
Jag känner mig helt färdig! Ella skrek och grät under nästan hela tiden vi var där. Hon ville ju inte inhaleras, ta blodprov och att doktorn skulle lyssna på hjärtat och titta i halsen. Jag känner mig som en hemsk mamma! Ska pussa på henne i massor när hon vaknar.

Nu har vi fått flytande ventoline och penicillin som vi ska ge henne i en vecka. Som tur är smittar bara öroninflammationen tills första dagen med penicillin. Mår Ella bra i övrigt så kan Gubben gå med henne på inskolningen nästa vecka.


Tänkte slänga in en bild på magen också. Nu är jag i slutet av vecka 14, det blir vecka 15 på lördag. Jag har köpt mig ett par nya supersköna mammabyxor på H&M. Var så trött på mina gigantiska mammabyxor från Pop.

1 kommentar:

Therese Wahlström sa...

Oj, stackars liten! =( och synd mitt i inskolningen med. Hoppas hon blir bra snart!
Kram