fredag 10 september 2010

Ingen rolig dag!

Idag glömde jag att ställa väckarklockan så jag ringde dagis och sa att vi tog helg direkt. Tänkte Ella och jag kunde ha en riktig mysig fredag tillsammans. Ella blev nog arg på mig för att hon inte fick gå till förskolan. Hon har varit på det värsta humöret jag har varit med om, hela dagen.

Vi började dagen med frukost och det gick jättebra. Sedan gick det bara utför.....
Hon ville inte måla på sitt papper utan skulle måla på vardagsrumsbordet och i sina böcker, inga barnprogram dög, hon blev vansinnig när jag målade med en pensel och lugnade inte ner sig förrän hon somnat av utmattning. Vad jag än gjorde så blev hon inte nöjd. Hon var bara nöjd när vi var nere i källaren och hon lekte med Gubbens skiftnycklar medans jag hängde tvätt.

När hon vaknade igen så låg vi och gosade lite. Sedan åkte vi till Maxi för att handla lite gott. Först gick det jättebra för hon fick sitta i en kundvagn och köra bil. Jag köpte penslar till henne och allt var frid och fröjd. Sedan fick hon syn på att jag handlade smoothie till henne och gav sig inte förrän hon fick börja dricka en. Jag brukar aldrig låta henne få äta saker i mataffären förrän vi har betalat men nu gav jag upp för hon GALLSKREK. Sedan hade jag bara godiset kvar och då blev det inte bättre precis. Hon klättrade ur bilen och skulle absolut plocka godis själv. När vi var färdiga blev hon lika förbannad igen för att godiset måste ju betalas innan man kan äta av det.

Behöver jag säga att jag var oerhört lättad av att sitta i bilen hem igen?

Väl hemma skulle jag göra hemmagjord pizza och dricka lite läsk och mysa med Ella. Hon var tjurig hela tiden medans jag gjorde maten (fast att hon fick en glass som muta) och pizzan dög inte när den var färdig.

Det återstår att se vem som somnar först av oss ikväll. Ska bli sååååå skönt att få stå på homepartymässan imorgon.

Lilla Ella jag älskar dig så men vilket jäkla humör du har unge :/

Inga kommentarer: