onsdag 10 februari 2010

Det behövs en kvinna till allt ;)

Idag på morgonen tittade jag igenom katalogen där kaminen som vi köpt fanns med i. Längst bak i den stod det antal cm som behövdes från brandfarligt material. Vår murstock är 65cm bred sedan kommer det vägg på båda sidorna. Den kaminen vi beställt behövde 35cm fritt på båda sidor och det har absolut inte vi!! Jag ringde till affären som skulle kolla upp det....Konstigt att han inte hade koll på det när vi bestämde oss igår?!

Så nu är det så att för att kunna ha den vägghängda måste vi sätta dit en brandsäker vägg för några tusen. Så nu är det bestämt att det blir den första modellen som jag tänkte från början.

Tur att jag läste i katalogen när inte försäljaren hade koll på det!!!


Nu blir det denna fina kaminen istället :)

2 kommentarer:

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Hejsan!

Vill bara höra om du fått mitt mail..ang vinsten på MILQ.se Har skickat ett nu ikv till dig o ja, jag vill bara veta om det kommit fram :)

Kram

Therese Wahlström sa...

Kommer ju bli så tjusigt så! =)