fredag 17 december 2010

Till alla föräldrar!

Denna lilla artikel i Vi föräldrar tidningen som kom i brevlådan idag måste ni läsa. Detta är inte klart för alla föräldrar som har sitt/sina barn på förskola. Dock tycker jag att de glömt en viktig punkt: en öppen dialog mellan förskolan/föräldrar och tvärtom. Som förskollärare tycker jag att man ibland måste tänka; hur skulle jag vilja ha det om jag var förälder på denna förskolan? Ibland finns det så många regler och riktlinjer men ibland är det bättre att bara göra det som är bäst för barnet, föräldrarna och förskolan! :-D

På tal om förskolor så var jag och barnen på mitt jobb för att hämta min julklapp från kommunen. Ella tyckte det fanns mycket kul att leka med bla ett dockhus. Det får väl bli ett sådant nästa födelsedag kanske? Nu ska jag hämta fudgen på trappan som Ella och jag gjort innan idag.
Published with Blogger-droid v1.6.5

Inga kommentarer: