måndag 23 mars 2009

3 månaders kontrollen

I söndags blev lilla Ella 3 månader gammal. Idag var det dags för 3 månaders kontrollen. Nu väger hon 5880g och är 61cm lång. Sedan fick hon två sprutor. Det var hemskt att behöva hålla henne i benen när de stack henne, en spruta i varje lår. Hon skrek kanske en minut och sen var det inget mer med det. Jag var nog mer ledsen över att se henne ledsen än hon var över sprutorna tror jag...

Diskuterade med barnmorskan hur man ska göra för att skydda henne mot myggen också. Jag har redan fått två myggbett i år och blir hon som mig så får hon det riktigt jobbigt med myggen. Ella har fått en slant av min gammelfarmor så vi ska beställa en sänghimmel/myggskydd åt henne också.

Efter BVC besöket åkte vi hem till mormor och morfar. Ella sov lite i deras säng. Nu sover hon i babyskyddet. Tog fram den flytande alvedonen om det skulle behövas. Då såg jag att jag inte hade några mått att ge henne det med. Så det blev en sväng till apoteket och hämta det. Passade på att springa in till kontorsspecial och fixa fina utskrifter att fadderbreven som Erik och jag gjort. Är supernöjd med dem!

Ella kommer bli döpt av en präst i lokalen där vi har festen. Faddrarna vi har valt är inte döpta, därför får de inte finnas med i kyrkans dokumentationer av dopet. Så vi har gjort ett eget fint fadderbevis. Sedan har vi utformat dagen som vi vill ha den, allt kretsar kring Ella så som bildspel och dikter för att nämna några saker. Så det blir mer som en namngivelsefest med dop kan man säga....På lördag händer det, ser fram emot det.

3 kommentarer:

Michelle sa...

vilken söt dotter du har!!!
visst är det hemskt med mygg min dotter sväller upp hur mycke som helst när hon blir biten. vi fick lov att använda myggspray på hennes kleder förra sommaren, fast hon egentligen är förliten... men det är infge kul när ens lilla ser hemsk ut och att se hur det plågar henne när det kliar!

michelle

Therese Wahlström sa...

Kul med dop! =) Det var en riktigt trevlig och mysig dag när man hann känna efter...
Ett tips! Vi gjorde små lappar i form av hjärtan som vi bad gästerna skriva små hälsningar på till Henry. Har sparat dom i hans baby-bok så han kan läsa dom själv när han blir äldre. Fick in en massa söta hälsningar =)

Unknown sa...

Hej!! Kolla på www.mychild.se och på deras AromaKids produkter. Möjligt att du kan hitta något bra där för insektsbett och liknande. De gör med mycket mindre kemiska tillsatser än många andra. Produkterna går att använda från 3 mån och uppåt. Vet dock ingen som provat dem...
Hoppas allt är bra med er. Kram!!