måndag 25 januari 2010

Jäkla försäkringskassan!!!!

Idag är jag trött som bara den. Stirrade först iväg till Öppnis. Ella är bara intresserad av i princip två sånger sedan vill hon hellre leka än vara med på samlingen.

Sedan åkte vi hem en sväng och förde över lite pengar. Som vanligt kan inte försäkringskassan göra många rätt!!!! När jag ringde till dem och undrade varför inte pengarna hade kommit, hittade hon först inte att jag skickat in om mammaledighet mer än till december. Sedan hörde jag bara;
-Oj då! Vi har visst missat att du lämnat in om dagar med ersättning tills april. Du kommer ha pengarna på ditt konto på onsdag.

MEN jag tackar skitkassa! Tur att jag kollade mitt konto innan jag stod i kön med en storhandling. Då hade jag begärt pinsamhets-ersättning av dem :(

Sedan gick jag på stan och gjorde lite ärrenden. Åkte till Cilla och Colin och fikade lite och tittade på film. Efter det åkte Ella och jag och handlade. Nu har Gubben och jag njutit av god middag och snart tror jag att jag skulle behöva sova. Om jag kommer kunna somna, imorgon ska jag till sjukhuset igen och se vad de har att säga.

1 kommentar:

Therese Wahlström sa...

Håller tummarna för att det gick bra på sjukhuset idag!! kram