fredag 31 oktober 2008

Gravidkrämpor

Har varit på undersökning på MVC idag. Mina järnvärden var bra igen som tur var. Däremot har jag fått foglossningar i bäckenet. Dessutom har jag visst lite dum blodgrupp också. Om mitt barn har pappans blodgrupp måste jag ta sprutor så jag inte bildar antikroppar mot bebisens blod. Dessutom har jag surauppstötningar och ett muskelfäste som är i kläm i ryggen. Det finns några krämpor kvar som jag inte har så jag hoppas på att slippa dem iallafall...
Fast idag känns det som att det kvittar vilka krämpor jag får så länge bebisen kommer ut friskt. Längtar efter den lille nu....

Har förresten börjat prenummerera på både Mama och Vi föräldrar. Har kollat in alla tester på Vi föräldrars hemsida. Känns så skönt att veta att man köper bra saker till sin lille.

Ikväll blir det whiskey provning hos Pethrus och Anna. Jag nöjer mig självklart med att umgås lite.

v31+4

1 kommentar:

Sandy Dandy sa...

Menar du att du är Rh negativ? det är jag med! och Engla fick Svens blodgrupp Rh positiv, den enda sprutan du får är en efter förlossningen! jag kommer inte ens ihåg när dom gav mig den, hade la lite annat att tänka på ;)