onsdag 25 november 2009

Italienska köttbullar

Idag var Ella och jag igång tidigt igen. Jag var på min sista laserbehandling idag.

Sedan gick Ella och jag och handlade på Maxi. Blandfärsen är fortfarande extremt billig där (de firar något speciellt som jag inte kommer ihåg vad det var) så nu köpte jag 3,4 kg!

När vi kom hem åt vi frukost och sedan satte jag igång att göra Italienska biffar av all blandfärs.



Det tog några timmar inklusive ugnstiden men det var det värt. Tänkte bjuda på det när vi ska fira Ellas födelsedag med släkten den 13 december. Funderar på om jag ska servera med pasta, parmesanost, fetaostsallad, oliver och biffar. Det andra alternativet är hemmagjord krämig potatisgratäng, fetaostsallad, oliver och biffar. Vad tycker ni?

2 kommentarer:

Maria sa...

Jag tycker att det låter gott med pasta till! Det blir kanske inget man äter så mycket av i jul?!

Ha en toppenkväll!
/Maria

Therese Wahlström sa...

Potatisgratäng! Det är lite mer "kalasigt" =) alternativt potatisklyftor, det hade dom överallt i Italien till kött när vi var där. Med lite rosmarin och olivolja på är det mumma!! *slurp* Gör lite fetaostkräm till också i så fall, man blandar bara smulad fetaost med creme-fraiche. Klart!
Tack för senast förresten! Har nu bokat in ett zbh- party den 24 januari, då är du välkommen!
Kram