fredag 6 november 2009

LÄNGTAR!

Detta är nog första gången på väldigt länge som jag längtar till måndagen. Det är dags för oss att välja förskola för Ella och på måndag ska vi besöka min favorit förskola. Förrutom där jag jobbar då ;)

Deras "tänk" kring vissa frågor är det viktigaste för mig och jag hoppas att förskolan närmast oss blir bäst men jag tvivlar på det....Ska bli intressant att diskutera med dem lite. Det är farligt att ha en förskollärare som ska välja förskoleplats till sitt barn ;) Hoppas de inte tycker jag är för besvärlig.

Nu ska jag äta varm smörgåstårta som jag gjort. Vi tjejer är ensamma hemma ikväll för gubben ska iväg med jobbet på lite annat trevligt.

Ha en trevlig helg!

3 kommentarer:

Malou sa...

Haha, undra om de kommer tycka man är asjobbig. *hihi* Men det blir nog bra. Men jag har skit svårt med vilken förskola vi ska välja. Vill ju ha det bästa till sin lilla tös. :-) Ska gå och hälsa på lite på olika förskolor nu så får vi se. Sen lyssnar man ju på andra som har sina barn på olika, men det finns ju alltis för-och nackdelar med alla förskolor. Inget är ju perfekt. Tyvärr. Lycka till i alla fall. / Kram

Therese Wahlström sa...

Vad har hänt med din blogg!? Den såg väääldigt annorlunda ut...
Det där med att välja förskola känns inte lätt, och det är deprimerande att det är så jäkla fullt överallt =( Tjejerna i föräldragruppen som har valt har inte fått några roliga besked alls, så på det viset känns det skönt att vi inte kommer skola in H än på ett tag. Förhoppningsvis har det löst sig lite bättre tills dess... När har ni tänkt skola in Ella?

Therese Wahlström sa...

Okej, ja förhoppningsvis är det bättre då men det är ju fullt nu överallt =( En av tjejerna hade fått ett av sina tre val, men inte första-valet, och hon är den enda. De andra har inte fått slutgiltiga beslut men de har ringt och pratat med dom och Madde (olles mamma) som bor nere i Östanskog skulle få här uppe vid oss (kvarnen) bland annat, långt ifrån och omväg från jobbet, vilket ju inte känns sååå kul...

Det är ju svårt nog ändå att välja förskola så man vill ju helst slippa oroa sig ifall man får en plats ute i böleskogen vilket ju kan hända ifall man har riktig otur!! =(
Vi har väl funderingar på att skola in H framåt maj-juni, 15 timmar då alltså, men om det lika fullt då blir det nog inte förrän till hösten när det kanske blir lättare då en del förhoppningsvis börjar skolan...
kram