onsdag 3 mars 2010

Borsta kattens tänder och dumlenoblesser

Idag försökte Ella borsta Tussans tänder. Jag skrattade så jag höll på att dö :) Sedan kom jag ju på att jag måste ha något kort på händelsen så jag kommer ihåg att berätta detta för Ella när hon blir större...

Sedan har vi haft Ellas moster Alexandra på besök. Jag bakade Dumlenoblesser och bjöd på sedan gick vi en promenad. Jag behövde handla fler dumlekolor så jag kunde baka fler kakor till mitt inredningsparty den 14 mars.


Dumlenoblesser!

Vispa 200 gram rumsvart smör poröst med 1 dl strösocker,
tillsätt 0,5 tsk bakpulver och 5 dl vetemjöl.
Rulla kulor och fördela i 20 mazarinformar. Tryck ner en Dumlekola mitt på varje degkula.
Grädda i ca 10-12 minuter i 175 grader.
Direkt när du tar ut plåten lägger du på en platta Noblesse crisp på varje. Den smälter då lagom mycket på varje form!Låt kallna.



Igår premiär eldade vi i vår kamin också förresten.

Inga kommentarer: