söndag 7 mars 2010

Super trevlig helg!

I fredags var jag som sagt på personalfest. Vi bowlade, åt god mat och hade det jätte trevligt.

På lördagen var vi hos svärmor och svärfar och åt årets första grillat! OCH det var mums mums det!

Ella körde bil hos farmor och farfar. (Bodyn och den fina klänningen är från Villervalla)

Idag har Ella varit väldigt kinkig och velat vara i famnen hela dagen. Så vi har tagit allt i slowmotion idag. Jag har gjort Jordnötskakor, framkallat en massa kort och förstoringar och hjälpt till att bära in en massa ved som två av mina morbröder kom med idag.

JORDNÖTSKAKOR

Ingredienser

2 ägg
3 dl socker
50 g margarin
3 dl vetemjöl
2 msk vaniljsocker
1 tsk bakpulver

Gör så här:

Är din långpanna stor så gör 2 satser. (det gjorde jag)

Vispa ägg och socker poröst. Smält margarin blanda ner det och det andra till en smet. Tillsätt jordnötter.

Gräddas i långpanna. 175- 200 grader i 10- 12 min. Ringla smält blockchoklad över och skär sedan kakan i bitar.



Nu ska jag däcka i soffan.

Imorgon blir det en fartfylld dag. Då ska vi till Sofia och Gustav på föräldrarträff och sedan ska jag till MVC och få alla tider som gäller under hela graviditeten :)

1 kommentar:

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Tassar förbi o tipsar dig som har tävlat/ redan tävlar hos mig att jag nu dratt i gång en ny kulig en..

http://uj76.blogspot.com/2010/03/tant-lottar-ut-ett-presentkort-vart_08.html

..med chans att vinna presentkort från en finfin barnbutik! =)