fredag 26 mars 2010

UNDERBAR dag!!

Ella- en dam med vilja!
Idag vaknade Ella vid 7 så det var bara att kliva upp. Vi satte igång och gjorde lite ärenden. Bla var vi på Apoteket. Ella vägrade att gå själv så jag hade henne på höften. Helt plötsligt skulle hon bara ner. Hon gick med bestämda steg mot en hylla och tog ner en vetenalle. Sedan var det kört hon vägrade att lämna tillbaka den. Hon vägrade även att lämna den i kassan så vi kunde betala så det var bara att sätta henne på rullbandet så kassörskan kunde scanna av streck-koden. Sedan har hon haft den med sig hela dagen.


Efter våra ärenden åkte vi snabbt hem en sväng med det vi handlat på Maxi. Då fick jag se "vår" gubbe i trädgården som klippte våra äppelträd så det var bara att sätta sig i bilen igen och ta ut lite pengar till honom. Sedan åkte vi till stan igen för att möta Marie & Robin, Sofia & Ebba, Cilla & Colin, Veronica & Milton. Tre av oss tjejer köpte nya vårjackor inkl jag (en där magen ska få lite plats) Sedan blev det en underbart god lunch och en god bakelse. Ella och Ebba sprang runt och lekte med varandra på fiket. Det var helt underbart att se! Ella och Ebba hade ett så himla härligt samspel.

Ella somnade i vagnen, fortsatte sova i bilen hem och sover nu i vår säng. Jag har hunnit att packa upp allt som handlades, lagt i de nya fiskarna i akvariet, läst tidningen ute på trappen och tagit fram mina och Ellas vårkläder och vårskor. Nu ska ugnen sättas på så maten är färdig tills gubben kommer hem.

Kan visa en bild på jackan senare....

Inga kommentarer: