fredag 7 januari 2011

Världens bästa mascara!


Jag vill bara tipsa om den bästa mascaran som jag någonsin har testat! Blinc mascara som gör små tuber runt varje frans. Den sitter som berget men går ändå att ta bort med endast vatten. Låter det konstigt?

Den smular inte och klabbar aldrig så man blir mörk på andra ställen runt ögat.


Jag köper den på Beautybay där jag även köper mitt smink från Id minerals. Så här står det om mascaran på deras hemsida:

  • Blinc Mascara has been clinically tested to be non-irritating making it ideal for sensitive eyes, contact lens wearers and active people in search of a mascara whose look, hold and ease of removal is without compromise.
  • Blinc Mascara is not an oil-based paint like traditional mascaras, which means it cannot smudge, run, clump or flake into your eyes - making it ideal for people with sensitive eyes and those that wear contacts.
  • Blinc Mascara is applied like a regular mascara, however once it sets, tiny tubes will form around your lashes providing both volume and length.
  • Blinc Mascara does not penetrate your skin or your lashes, unlike most mascaras.
  • Blinc Mascara lasts 2 to 3 times longer because it does not dry out as fast as traditional oil-based paint mascaras.
  • Blinc Mascara will stay on until you are ready to take it off, even if you were to cry or rub your eyes.

    Jag kan verkligen rekommendera den till alla! Jag är så nöjd att jag äntligen hittat det perfekta sminket för mig. Id makeupen går också att köpa på Beautybay under fliken Bare escentuals. Jag rekommenderar ett startkit (jag har medium paketet) för då får du även de penslar du behöver och två färger på foundationpudret. Det är ju jättebra när man är lite ljusare under vintern.

  • Så är du trött på produkter som lovar en massa som de sedan inte håller? Köp då detta! Nu låter jag som en försäljare men jag är så himla nöjd med dessa produkter och det är ju verkligen en djungel bland allt smink på marknaden. Du blir inte besviken!

    Inga kommentarer: