tisdag 25 maj 2010

Försäkringskassans regler!

Alltid ska det krångla!!

Idag ska jag till Mvc och träffa läkaren för att bli sjukskriven på halvtid. I natt blev Ella sjuk, hon har feber och hostar så hon nästan klöks.

Vi tänkte att det bästa är att jag är hemma för att jag ändå bara ska jobba halvtid. MEN så ringde jag försäkringskassan för att höra hur jag ska göra med ersättning om jag är hemma med henne när jag är halvtidssjukskriven. Jag får inte vara hemma med Ella! Fast att jag klarar av att ta hand om henne. Det är ju lite skillnad på att ha ett barn och inte 30 som det är på jobbet.

Så nu får jag be läkaren att sjukskriva mig någon dag senare så jag kan vara hemma tills Gubben ändå är ledig på fredag. Så i fortsättningen när Ella är sjuk så jobbar jag halvtid och är sedan hemma och om Ella är sjuk så får Gubben vara hemma. Fy vad detta känns tråkigt!!! Vad jag önskar att jag kunde jobba heltid nu! Inte kul att förlora så mycket inkomst!

Jävla skit foglossning! Känner mig så deppig nu.

2 kommentarer:

Amy sa...

Jag undrar vem som kommit på alla dessa jäkla regler?!? Det måste ju vara en människa utan vare sig logik, känslor eller ngt socialt liv. Ingen av deras jäkla regler kan egentligen appliceras på vardagslivet. Det hade ju varit så mkt enklare om du kunde vara hemma än att din man ska behöva missa jobb och inkomst...fastän du är hemma. Idioter, det är vad försäkringskassan är!!

Therese Wahlström sa...

Ja ibland krånglar de allt till det lite väl mycket... var likadant när jag skulle överklaga havandeskapspenningen för H när jag bara fick halv. fick inte jobba och var tvungen att ta ut fp under tiden... *suck*
kram