tisdag 25 maj 2010

Sjukhuset och försäkringskassan igen.....

Jag är så trött på allting!! Ringde sjukhuset för att få en tid för Ella. Hon hostar ju så mycket, är rosslig och har ansträngd andning. De sa bara att jag skulle fortsätta ge ventoline för de hade kurs idag. Sedan hade de mycket på onsdagen så jag fick en tid på torsdag morgon!!!!! Skulle det bli värre fick jag ringa akut. Tack så mycket för det!

Sedan har jag varit på Mvc. Läkaren var hur gullig som helst mot mig och sjukskrev mig inte förrän på fredag så jag kan följa med Ella till sjukhuset på torsdag. Något som visade sig att hon antagligen gjorde helt i onödan.....

Sedan åkte jag till Försäkringskassan för att lämna sjukskrivningsintyget. Tänkte att jag kunde fråga henne också om hur jag ska göra i fortsättningen när Ella är sjuk. Hon tittade lustigt på mig och sa - Det är självklart att du ska kunna vara hemma med din dotter. Då berättade jag var den andra damen hade sagt från försäkringskassan på telefon. Då sa den första damen att hon bad om ursäkt för telefontanten. Självklart kan jag vara hemma med Ella men jag kan bara begära vab för den tiden jag skulle arbetat, det vill säga halvtid. Sedan löper sjukskrivningen in andra halvan.

Vem ska man lita på telefontanten eller snälla damen??? Självklart hoppas jag verkligen på snälla damen för det var så jag hoppades på från början att det var.

Hänger ni med?

Tack Ellas morfar för att du var barnvakt en stund!

1 kommentar:

Unknown sa...

Hej,
jag köpte tunikan från Kappahl idag så den är sprillans ny, såg att den inte ens finns på deras webb ännu!

Kram Camilla, En mammas dagbok