lördag 29 maj 2010

Ullared tjala tjala tjala!!!!

Ella fick lite i klädväg: 4 pyjamaser, 3 par trekvartsbyxor, turkos blus, 2 t-shirts för 29kr stycket, 1 svart tröja för 9kr!, ett par foppa tofflor, en keps. Sedan fick bebisen 2 pyjamaser.

Leksaker blev det en hel del också. Bakformar med Pippi Långstrump, kavel, Play do, bad armringar, badboll, docksulky, en liten dockbebis, förkläde, Duplo, nyckelpiga, doktorväska. Sedan fick hon också en röd Bobby car, en skottkärra med en massa sandleksaker, och en mobiltelefon och bilnyckel som låter. Det mesta ska Ella få när hon fyller år och i julklapp.

Sedan handlade jag en massa fint till kusinen Hugo, 3 par byxor, 3 par skjorts och 6 par tröjor. Det fanns mycket mer fina kläder till killar än till tjejer.


Sedan köpte jag en massa julklappar och födelsedags presenter till Hugo som jag inte kan visa här ;)

Dessutom blev det en fin, fin present till min Gubbe, en massa pipmuggar,tallrikar, hakklappar, plastad frotté (till Ellas stora säng som vi ska köpa på Ikea snart), örngott till spjälsängen, solkräm till Ella, en amningsbh till mig och några få små saker.

Jag är supernöjd över denna resan med min syster och hennes kille. Jag hittade allt som jag ville ha förrutom låtsasmat till Ella (som var något att ha), fler tröjor till Ella. Dock hade båda vi gravida systrar extremt ont i ryggen efter allt shoppande. Jag får skylla mig själv som åker till Ullared med foglossning men jag klarade ju av att fynda iallafall. Nu kan jag vara lugn.

Nu måste det mesta bara in i diskmaskinen och tvättmaskinen för att kunna börja användas....

Inga kommentarer: