fredag 14 maj 2010

Ultraljud och nysydda gardiner

Här är dagens bild på vårt andra lilla underverk! Den lille håller sin hand mot pannan, lårbenet är det som pekar rakt upp mot min mage när den sparkade.

Medans vi var på ultraljud var Ella hos sin moster Alexandra och hade det mysigt. Hon och katten Baloo blev bra kompisar :)

Sedan var vi en sväng och spanade in mor och fars nya kök. SÅ OERHÖRT FINT! Det fattades bara nya gardiner och nya krukor, det första fixade jag. Mamma köpte en massa tyg från Marimekko. Jag har hunnit sy tre kappor av det blommiga tyget. Det blev två till mamma som jag varit och satt upp och en kappa till Ellas rum. Sedan blev det mer tyg över så jag ska sy en kappa till övervåningen med tänkte jag. Tack för tyget mor! Nu är det bara det turkosa tyget som jag ska sy två kappor till mamma också.

1 kommentar:

Therese Wahlström sa...

Marimekkotyget är ju för himla fint! Vill ha det med gröna blommor i vårt sovrumsfönster sen, och det med grå som draperi till garderoben! =)

Köpte gardintyg till barnens rum idag, blev Gunila Axéns molnmönster i svart och grönt =) Det är ju för skoj att dona!

Mysbild på lillhjärtat. Snart halvvägs nu ju!
kram