måndag 28 juni 2010

Härlig måndag trots f-kassan

Idag började jag min dag med att bråka med f-kassan igen!!!!! De har inte betalat ut min ersättning denna månaden.

Efter jobbet åkte jag till deras kontor här i stan och då skulle de fixa så min handläggare tog tag i mitt ärende direkt. När f-kassa tanten skulle kolla på mina uppgifter på deras dator hittade hon inkomstuppgifter från någon Tina i landet som kommit in på mitt. Försäkringskassan kan verkligen blanda ihop ärenden hur de vill!




Sedan hämtade jag Ella och vi åkte till Östanå för att träffa Ida och Julia. Efter en stunds härligt badande och lek i vattnet fikade vi. Då ringer först en dam från f-kassan och säger att mitt ärende är fixat och att jag borde ha pengarna snarast på mitt konto. Hon skulle ringa och tjata på min handläggare pga att det blivit fel. Jag andades ut för en minut.......Sedan ringer handläggaren upp och säger att han inte kan hitta mina uppgifter om min sjukskrivning!!!!!!!!! Jag trodde fan att jag skulle kunna strypa honom genom telefonen. De har antagligen slarvat bort det!!!!!

Så imorgon får jag väl åka dit igen och lämna pappret ännu en gång annars lär jag väl aldrig få de pengarna som jag ska ha! Först ska jag till Kosta outlet med Linda och Tess :)


Ella älskar skor! Busan tog på sina nya gummistövlar så fort hon hade duschat färdigt.
Sedan gick de inte att få av... Hon somnade med dem på vid ytterdörren :)

1 kommentar:

Therese Wahlström sa...

Haha, sötungen!

Barn är verkligen härliga :)

Jäkla FK som bara strular med dig, hoppas du glömmer dom för en stund när vi ska shoppa gärnet snaaaaart!! :)
kram