söndag 20 juni 2010

Symaskinens egna liv!

Idag fick jag för mig att symaskinen skulle fram på eftermiddagen. Jag han sy färdigt ett kuddöverdrag till Ellas docksäng sen total strejkade symaskinen. Det kvittade vad jag gjorde, den bara satt fast. Trodde allt var kört när gubben började kolla lite på den. Sen kom far min och tillsammans löste de problemet. Det hade gått en bussning! Fråga inte mig vad det är men glad är jag att den fungerar igen :) Tack min underbara Gubbe och min far!!!

Sedan när jag väl började sy igen gick min enda synål av. Grannen hade ingen så jag åkte hem till mor och far och tog en hos dem. Så nu är ÄNTLIGEN sängkläderna till Ellas docksäng klart. Kändes som symaskinen absolut inte ville sy idag.....

Första gången jag har sytt ett bäddset och är jäkligt nöjd efter allt slit med den jäkla maskinen.

1 kommentar: