torsdag 23 april 2009

10 saker jag är tacksam för.

Jag har blivit utmanad av Therese att lista 10 saker som jag är tacksam för.

Jag är tacksam för:

Utan inbördes ordning:

1. Ella, min efterlängtade lilla prinsessa
2. Min man, som jag kan prata med om allt. han skulle kunna få en plats till pga att han
står ut med mitt motto "var sak har sin plats". Jag älskar ordning och reda! och att han även står ut med mitt humör som inte alltid är det lättaste.
3. Att vi har all vår släkt så nära, och som ställer upp när vi behöver det.
4. Mitt hem, det är verkligen hem ljuva hem för mig.
5. Våra vänner, nya som gamla.
6. Min utbildning som förskollärare, det har utvecklat mig väldigt mycket.
7. Att min magoperation gick så bra så att jag slipper äta medicin mera.
8. Att alla jag känner får vara friska och krya.
9.
Att leva i Sverige med alla dess förmåner som att leva i ett land med fred, gratis/ billig sjukvård, kunna vara mammaledig m.m m.m.
10. Att livet blev så här bra ändå efter allt jag varit med om, det trodde jag aldrig!

Att skriva en lista så här gör verkligen att man tänker på att man har väldigt mycket att vara glad över. Nu ska jag och Ella ner på föräldrarträff och sedan ska jag köpa en present till min gubbe för att visa hur mycket jag uppskattar och älskar honom.

Inga kommentarer: