måndag 25 maj 2009

Ellas 5 månaders kontroll

Idag började dagen med att jag vaknade och hade väldigt ont i revbenen på min högra sida. Tänkte först att det var för att jag slitit så mycket i trädgården så att jag fått träningsvärk. Det var så väldigt öm på just ett ställe så till slut tänkte jag titta om det var ett blåmärke.

Det var inget blåmärke, det var en sådan här jäkel som hade fått ordentligt fäste i mitt skin. Aj!Så kan det gå när man sliter som ett djur. Var snabbt på jobbet och hämtade lite skott från ampeljordgubbarna som vi har på gården, så nu är det planterade i mitt land också....Hade tänkt smultron och inga jordgubbar men jag har mycket planer för mitt land så jag får nog göra det större till helgen : )

Innan BVC var vi uppe i leksaksaffären för att betala en månad till på babyskyddet. Då passade jag på att fråga lite om bilbarnstolar. Det slutade med att jag bokade en ny bilbarnstol till nästa månad när vi lämnar tillbaka babyskyddet. Det blev en Maxi Cosi Moby, bäst i test och alltså en självklarhet till vår lilla skatt. Dessutom hade de erbjudande på dem maj ut så jag hade tur....


Ja, till rubrikens ämne med då....
Ella hade i princip inte gått upp någonting alls på en månad. BVC sköterskan gissade på minst ett kilo men ack så fel hon hade, från 6548g till 6764g. Hon hade växt ca 1,5cm dock. Sedan fick hon två hemska sprutor också. Hennes mamma tycker det är mycket mer obehagligt än vad hon tycker tror jag. Det blev ett gällt skrik och sedan var det inget mer med det, det är en tuff brud : ) Efter besöket åkte vi till Cilla. Som vanligt hade hon en massa gott att bjuda på...

Känner mig slö idag men det är så oerhört vackert väder så det måste bli lite Friskis idag..

4 kommentarer:

Sandy Dandy sa...

Mmm, mysigt kunna odla jordgubbar o grejjer :) när ska cilla ha barn???

farmor sa...

Hur gick det med fästingen?

A & Lilla P sa...

Å, vad läskigt det är med fästingar!

Skönt att det gick så bra med vaccinet. Dom tål mer än vi tror... ; )

Therese Wahlström sa...

Hej!

Förlåt att jag inte svarat på ditt inlägg tidigare, bloggen har varit i lite dvala senaste veckan!

Tack för din fina kommentar =) Fluffen är mycket enkel;
du smälter 180 gram av valfritt godis i 3 dl grädde. Låt stå kallt i minst 6 timmar (jag brukar låta den stå över natten) och vispa sedan, tycker du den blir lite för seg så går det utmärkt att spä ut med mer grädde!

Det är inte marsipan jag använt, utan modellingpaste, det har jag köpt i en butik i Göteborg, men finns diverse butiker på nätet där man kan köpa sådant och mycket mycket mer, även marsipan =)

Hoppas allt är bra med er, saknade dig på gympan i måndags!
Kramar