lördag 30 maj 2009

Vilken underbar sommardag


Idag väcktes jag av att Gubben min hade dukat fram frukost på altanen, färskt bröd, jordgubbar, wienerbröd vad lite av det som erbjöds. Dessutom hade han varit och köpt en jättefin blomma till mig som jag fick i morsdag-present. Så himla mysigt!

Sedan satte vi igång med trädgården igen. Jag gjorde mitt land ännu större så jag fick plats med alla mina smultronplantor också.

Igår satte jag ditt stöd till mina hallon och planterade kryddor och gräslök som jag fick av svärmor. Tack!
Idag har vi redan skördat lite ur mitt land. Vi bjöd Cilla och Stefan på mat ikväll. Jag gjorde en egen potatissallad och grillspjut, då fick kryddor och gräslök från landet åka i. Sedan blev det "Hammarkakor" och Cornflakeskakor till efterrätt.

Nu har gästerna åkt hem, Ella har ätit sin gröt (inte lika mycket idag för jag hade en riktigt ond knöl i bröstet som försvann när hon ammat), Ella sover och vi med snart....

Inga kommentarer: