söndag 17 maj 2009

Söndag är ingen vilodag hemma hos oss...

Ella sitter ute på altanen med pappa när han äter frukost.

Medans Ella gjorde detta:
......så bakade jag detta ;)

Det blev långpannebröd med hälften med oregano på.
Sedan en glasslåda full med negerbollar.

Gubben min har grejat mer i trädgården och rengjort varenda rör till vasken i köket (Nu ska det banne mig inte fastna någonting mer där i !). Jag har vikt tvätt, tvättat och hängt tvätt. Nu blir det grillning och kanske en snabb sväng till farmor och farfar för att se deras altanbygge.

3 kommentarer:

Malou från Västervik sa...

Hej igen!
Tycker också det är bra att passa på o göra mkt på söndagar. Vad gott brödet såg ut.
Kram Malou från Västervik :-)

Sandy Dandy sa...

Duktig du är!!!!!! Kan man få receptet på bröden? Såg goda ut!

FruLundin sa...

http://frulundin.blogspot.com/2009/04/ljuvlig-fredag.html

Här finns receptet. Jag har bakat grundreceptet innan men denna gången tog jag ekologiskt mjöl med hälften rågsikt i. Smidigt och riktigt gott!