söndag 24 maj 2009

Trädgårdsprojekt

Här är mitt projekt som jag har slitit med i helgen. Idag har mormor, morfar och morbror haft äran att vara barnvakter. Tack så mycket!

Innan fanns det bara tre vinbärs buskar. Nu finns detta:

tre Irisar med tre olika färger; lila, vit och cerise

lila, gula Dagliljor

mörk lila backsippor.
Sedan har jag även flyttat ditt all vår rabarber och en massa hallon som har vuxit lite här och där. Jag ska få lite kryddor och en blå Iris av min svärmor som också ska planteras i landet. Sedan ska det dit en massa gräslök och massor av smultronplantor.

Bilden över här är Eriks projekt. Han har grävt upp alla gammal skit som växt längs uppfarten. Här ska det planteras lite olika marktäckare. Jag vill ha flera så vi kan ha något som blommar där så länge som möjligt.

Inga kommentarer: