onsdag 27 maj 2009

Härlig onsdag

Klockan är strax efter två och vi har hunnit vara på öppna förskolan, varit ute och gått med Ida och Julia, handlat lite, ätit lunch, och bakat. Dessutom har jag ringt sjukhuset efter tjat från min mor, hon skrämde upp mig med att grannen fick hjärnhinneinflammation för att hon inte gått med sitt bett. Blev ju biten av en liten jäkel häromdagen och det kliar och är riktigt rött. Damen i telefonen sa att jag skulle avvakta en vecka, såg det ut så då så skulle jag få medicin.

Ella ligger och sover i vagnen sedan promenaden, hon åt vid halv tio förra gången och har inte ätit sedan dess. Var tvungen att gå ner till henne i källaren där vagnen står, för att se så hon levde. Hon sov så gott så jag passade på att baka lite.
Jag vet inte vad de heter men goda och smidiga är de, dessutom är nog detta den enda kaka där jag har behövt använda en hammare till när jag har bakat ; ).

Hammarkakor ; )
Vispa vaniljvisp, krossa Marianne (alltså godiset) och Daim, lägg alltihop i små aluminiumformar och in i frysen. De ska serveras direkt från frysen. Mumma! (plåten gick in jätte smidigt i frysen, nästan för bra för att vara sant. Så när de stelnat ska jag lägga dem i en burk istället.)

Nu ska jag stryka mina underbart härliga, nya gardiner från Marimekko!! Ikväll blir det Friskis för min del...

UPDATE: Jag har hunnit sy färdigt filten också till Ella efter att hon vaknade.


Mina nya gardiner är strukna och uppsatta och jag har varit på det roligaste Friskis passet någonsin.
Nu förtjänar jag soffan.....

Inga kommentarer: