onsdag 27 maj 2009

Något riktigt gott!

Jag vet att jag gjort något riktigt gott när gubben min säger att det smakar som att vi är på restaurang. Vad glad jag blir då!

Här är receptet:

PASTASALLAD (4p)

1 zucchini
250g färska champinjoner
5 salladslökar
1 paket krossade tomater (5oog)
2 vitlöksklyftor
250g mozzarella

Strimla zucchinin, skiva champinjonerna, strimla salladslöken. Låt allt fräsas samman, lägg i zucchinin sist. Tillsätt krossade tomater och den pressade vitlöken. Låt koka ihop några minuter och salta och peppra. Häll röran över pastan och tillsätt osten och rör om.
Vi åt den varm men är lika god när den svalnat också. Kan serveras med tex grillad kyckling.

(Känner du igen det Therese, det var ett bra tag sedan jag fick detta receptet av dig. Har du mer sådanna smarriga recept så säg till.)

1 kommentar:

Therese Wahlström sa...

Ha ha, ja jag tyckte väl jag kände igen det när jag började läsa, var längesedan jag gjorde den nu dock, får det bli ändring på! =)

kram