torsdag 24 december 2009

GOD JUL!!!

Igår kväll var det rimstuga hemma hos oss. Tänkte dela med mig av några av mina rim. Sedan blir det julafton för hela slanten. Faktiskt är det andra julen för oss som familj för vi kom ju hem med vår lilla Älskling från BB just för ett år sedan. LYCKA!

Ett rim till min älskade man och Ellas pappa:
God jul min fina, underbara, sexiga man, nu ska jag rimma så gott jag kan.
Inga klappar vi skulle köpt till varandra i år men utan klappar jag hade fällt en tår.
Du får ett paket var från dina tjejer, det är inte världens märkvärdigaste grejer.
MEN med paketen följer även kärlek i mängder som slår allt med häst längder.
Vi älskar dig så! och hoppas vi tillsammans en underbar jul och nytt år får.
Puss, Puss

Ett rim till Ellas moster:
Vi skulle ju inga paket byta i år men ett litet i alla fall du får.
På det sötaste vi har ett litet kort vi tar.
God jul och gott nytt år önskar vår minsta fjälla
Puss och kram från lilla Ella.

Rim till Ellas morbror:
Alla pengar till bilen lär väl gå men bättre att du pengar får.
Då kan du köpa dig något som du vill ha, så blir det ju jättebra ;)
God jul!

Och till min "hemliga" släkting som jag skulle köpa till för julklappsbytet hos svärmor och svärfar. (kan ni gissa vem det är till och vad det kan vara?):
Oj, oj, oj, ett bra rim ska det stå på lappen dessutom ska det ju stämma in på klappen :)
Jag vill skriva något roligt och klurigt till denna tjejen utan att avslöja hela grejen.
Denna grejen är toppen är du gör något bra för kroppen.
Du blir så fin när du ska iväg med svägerskan din.
Grejen går i svart och vitt, jag hoppas att den blir en hit!

Jag ska se till så detta inlägget publiceras lite senare idag så att ingen kan tjuvläsa ;)
God Jul till er alla! Hoppas ni får en lika underbar och mysig julafton som vi ska ha.

2 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Kikar in och Önskar en riktigt God Jul!

Kram Maud

Therese Wahlström sa...

Till Åsa och något hon kan ha på träningen! =)