lördag 19 december 2009

Sju sorters kakor och en unge med ett jävla humör!

Efter paketöppning på jobbet och Luciafirande på Öppnis åkte vi till Cilla och Colin för att baka. Ella bestämde sig för att verkligen visa vad hon gick för. Ärligt talat har hon aldrig varit så omöjlig. Hon är envisare än jag och det säger MYCKET! Vi hann baka sju sorters kakor men det blev hämtmat till middag. Cilla åkte och hämtade pizza i Landsbro, hennes kommentar om det säger allt!
-Jag hade inte ens radion på för det var så lugnt och skönt. Jag njöt av tystnaden.

Vi har fått en dam med värre humör än någon jag känner. Hon ska smaka på allt! Får hon inte det skriker hon tills hon får det! Jag tror att hon nästan åt konstant hela tiden. Dessutom hade jag henne i bärsele (medans jag gjorde saker som inte var varma) och då sov hon en stund i alla fall. Men ingen av oss var nöjda förrän hon låg och sov på mitt bröst framför tvn hos Cilla vid 8 tiden. Hon var så trött så hon vaknade inte ens när mössan och jackan åkte av hemma. Tror att både jag och Cilla deckade lika snabbt också?

Mozartkulor som jag gjorde.

Crispiskakor

Turkiskpepparknäck

Polkagrisknäck, dessutom gjorde vi två olika sorters fudge och snickerskakor.

Detta var under tiden som Ella var lite lugnare, då snodde hon "bara" Colins napp hela tiden!

1 kommentar:

Malou sa...

Om det är till någon tröst så är ni inte ensama om att ha en dotter med humör! :-)