torsdag 3 december 2009

Polkagrisknäck

Idag har det varit fullt upp. På förmiddagen träffade vi Sarah och Marvin och tog en promenad. Efter det tog jag en sväng förbi en gardinaffär och hittade äntligen precis en sådan julstjärna som jag letat efter till vardagsrummet.


Efter det träffade jag Cilla och Colin. Ella skulle varit med oss men hennes moster dök upp och ville vara barnvakt. Tack för det syster yster! Så vips fick jag ta en fika i lugn och ro och fynda lite till på Åhléns. Denna gången blev det en fin tvålpump och en luciaklänning till Ella.


Nu har jag bakat ca 200 polkagrisknäck. Du gör precis som vanliga knäck men tar bort mandeln och ersätter den med samma mängd krossad polkagris. Det var mums!

3 kommentarer:

Elin - Ett hus till oss sa...

Vilken jättemysig dag. Så gott det lät med polkagrisknävk, måste jag också testa! :)

Jag tänkte tipsa dig om en tävling jag har nu. Vinn presentkort på massor av fin barnrumsinredning. Toppen julklapp tycker jag :)

Jag önskar dig en mysig kväll!

Anonym sa...

Vad fina tomtarna blev i fönstret!!Blir så sugen på dem,men får vänta till nästa år:-)... Lät gott med polkagrisknäck!Kram Marie

Lina sa...

Hej! Halkade nyss in här, och vilken fin blogg du har! :)

Tänkte också passa på att tipsa dig om ett par tävlingar jag har i min blogg. Om du vill vinna ett lektält, en personlig almenacka, presentkort på KALAStillbehör eller en Ugly doll väggalmenacka för 2010. Det är bara att vara med! :)


Hoppas också det är OK att jag lägger till dig bland mina favoriter? För här kommer jag absolut kika in igen! :)

Ha en skön dag! Kram Lina