onsdag 19 augusti 2009

Fyrverkerier framför ögonen

Efter middagen satt gubben och jag och slöade lite. Helt plötsligt började det bara blixtra framför ögonen. Jag kunde inte se någonting på tvn och försökte jag fokusera kunde jag se ett ord men inget mer. Jag fick lägga mig ner i sängen och efter en stund blixtrade det bara framför det vänstra ögat. Helt plötsligt fick jag huvudvärk också. Fattar inte vad som hände. Är det någon som vet vad det kan ha varit?

Efter en stund fick jag tillbaka full syn igen men jag har fortfarande ont i huvudet. Jag tog en huvudvärks tablett och åkte till friskisen ändå. Det är ju min enda chans till att få träna ett pass denna veckan pga gubbens Thaiboxningsträning. När höstterminen kommer igång blir det hårdplanering för jag kommer inte nöja mig med ett pass i veckan....

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hej!Låter helt klart som migrän.Jag får ju först flimmer för ögonen och sen domnar jag i ena sidan...Och sen kommer huvudvärken och ibland lite illamående...Håll lite koll på det.Får du det fler gånger kan du ju åka och kolla det.Jag fick en remiss till röntgen i Eksjö bara för att utesluta annat...Men troligtvis är det ju migrän...Kram Marie

Emma sa...

Låter som ett migränanfall...så brukar det börja för mig i allafall !

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Det låter som att det skulle ha kunnat vara en migränanfall :S Jag har aldrig haft det men min guube brukar drabbas av det i bland o då ter det sig på det viset. Hoppas det vänt till det bättre idag!!

O får du tid o lust, kika gärna in hos mig, har startat ännu en kulig tävling =)

Kram

Therese Wahlström sa...

Det låter som migränanfall, fast jag har aldrig haft det själv så vet ju inte säkert. Men så har jag hört dom som får dom beskriva det...
Hoppas du slipper få det igen!
Kram

margit sa...

Hur har det gått sedan med "blixtrarna " framför ögonen? Engångsföreteelse eller??

FruLundin sa...

Än så länge har inget nytt anfall drabbat mig. Jag hoppas verkligen att det var en engångsföreteelse. Tack för att ni bryr er om mig!