söndag 30 augusti 2009

Takbytet fortsätter


Jag blir knäpp på vädret just nu. Erik och hans far hade bara en länga kvar att lägga papp på, på ena sidan av taket. Då öppnar sig hela himmeln, så nu kan de inte göra den sista biten. Halva taket återstår att göra allt på, där är bara teglet borta. Tråkigt att det ska vara så dåligt väder annars hade de hunnit mycket längre.

Min far tog bort alla stuprännor igår så jag hoppas att plåtfirman kommer i morgon som de sa. Det ser jag verkligen framemot. Det blir plåt av aluzink istället för galvaniserade. Aluzinken var så mycket snyggare och dessutom hållbarare så det blir nog superbra!

Idag har jag försökt lassa bort mer skit från trädgården med för i morgon kommer de nog och hämtar containern och trädgården ser ut som ett slagfält.
Tack för all hjälp!

1 kommentar:

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Hmm..vädret ställer till det här oxå men då handlar det "bara" om gräsklippning. Har inte klippt gräsmattan på flera veckor :0 men så snart man nämner gräsklippare så står regnet som spön i backen! Vi nar numera en vildvuxen äng på vår gård ;)