tisdag 18 augusti 2009

Promenad,munkar och stuprännor

Idag har Ella och jag verkligen lyxat till det, vi vaknade vid 11. Vid 12 mötte vi Anna på stan och promenerade hälsans stig. Vi gick och tittade på tak och plåt på alla husen som vi gick förbi. Gubben och jag har pratat om att vi vill ha svart tak och galvaniserade stuprör, efter promenaden är jag väldigt säker på att så blir fallet.

Ellas dagens:
Nova star mössa, skinnjacka- KappAhl, body- Gekås,
Byxor- Pippi Långstrump, strumpor- H&M.

Nu har vår vän Dolk varit förbi och tittat på alla plåt på vårt tak. Så snart får vi se vart den notan kommer sluta på.

Efter vår promenad idag så var jag förbi försäkringskassan. Efter den 20:e september så kan vi börja ta av våra lägsta nivå dagar så nu planerade vi upp hur vi skulle ha det. Vi kommer använda så många lägsta nivå dagar vi kan i ca 3,5 månad så sparar vi alla sjukpenningdagar till senare.

Sedan köpte jag en liten överraskning till gubben. Han är helt galen i munkar och gärna med så mycket sliskigt på som möjligt...

Gubbens till vänster och min med choklad, mums!

Snart är gubben på ingång då blir det lite matlagning och sedan hoppas jag att vi kan fixa lite här hemma. Sedan kom den nya Ikea kartalogen så jag hoppas det finns lite tid för att bläddra i den med.

Inga kommentarer: