lördag 22 augusti 2009

Ella 8 månader idag!!


Igår var Ella, Erik och jag på BVC för Ellas 8 månaders besök. Nu väger hon 8486g och var 69cm lång. Har glömt berätta att Ella har fått sina första tänder i överkäken också. Bilderna är från igår när Ella fick smaka lite bitar av pitabrödet jag bakade. Hon fick tag i det brödet som jag gett henne småbitar ifrån.


Idag är vår lilla prinsessa hos mormor och morfar. Jag har bakat, gjort barnmat till Ella och tvättat. Gubben försöker febrilt få bort en skruv som sitter fast i ena fönstret i vardagsrummet. Han hälsar till alla som målar skruvskallar, att det borde vara dödsstraff på sådant! ;)

The man in action!

Nu ska jag ut i trädgården och slänga ut lite döda växter från mina utekrukor. Snart är det väl dags att plantera lite höstblommor?

Blev visst att jag rensade ogräs med. Fy så tråkigt det är men nu är infarten fin igen.

Ett stort TACK till Ellas mormor och morfar som har varit barnvakt så vi har kunnat greja en massa idag.

Inga kommentarer: