onsdag 26 augusti 2009

Kick off!

Idag har Ella och jag varit på Öppna förskolan. Sedan blev det en promenad på hälsans stig med några trevliga mammor.

Efter det har Ella och jag varit i Eksjö och handlat skor till mig.

Sedan var det dags för middag. Jag testade ett nytt recept idag:

Fantastisk pastasås

Inköpllistan:
Charlottenlök
Persilja
Bacon
Broccoli
Creme Fraiche
Blue Cheese (den smuliga sorten)
Färskpasta
Svartpeppar

Börja med att fräsa löken, någon minut. Skär ner bacon i lagom stora bitar och låt fräsa några minuter så baconen får svettas ordentligt, dock inte knaperstekas. Tillsätt broccoli och Creme fraiche, peppra rikligt. Låt sedan puttra på svag värme, tiden varierar beroende på om man använder färsk eller fryst broccoli. Men kom ihåg att ingen gillar sladdrig broccoli. När någon minut återstår smula ner ädelosten och tillsätt den hackade persiljan. MUMS!!!

Receptet hittade jag på bloggen matplatsen.

Sedan bar det av på nästan två timmars Friskis. De hade kick off för sitt höstschema och det var riktigt svettigt. Nu blir det snart sängen för min del.

Imorgon börjar vi med att byta tak!!! Jag längtar så!!!

1 kommentar:

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Tack för att du delar med dig av goa
recept, aldrig fel :)

Lycka till med takbygget!

Kram