tisdag 1 september 2009

Måndagen=skit dag

Igår orkade jag inte ens starta datorn. Dagen började inte alls roligt!

Strax innan åtta vaknade vi av att det ringde på dörren. Då kom firman som skulle hämta containern vi har hyrt. De tog inte med sig den för att vi hade blandat materialet från taket i den. När jag hyrde den sa jag till dem om att vi skulle ha den för att vi skulle byta tak, då kom det inte ett ord i från dem om att de bara tog teglet.

Ja till saken då.... Grannen (Helena) kom och räddade oss. Vi lånade deras släpp och så hjälptes hon och jag åt med att lassa hela släpet fullt med trä och papp från taket. Efter det tog vi med oss barnen och åkte till tippen. Ella gallskrek hela tiden när vi var där. Lille Simon sjöng Pippi Långstrump för full hals så att Ella skull lugna sig och det fungerade en stund i allafall. Sedan stressade jag hem för att möta upp Frida från skolan så att hon inte skulle undra vart mamma var. Helena åkte till Mc Donalds och köpte mat till oss allihopa.

Efter det tänkte jag att nu blir det väl lugnt i alla fall. Då ringer det på dörren igen. Då ville plåtfirman mäta fönsterbläcken och diskutera om när de skulle sätta igång. Mitt i allt stod jag med en övertrött Ella som inte ville sova.

När hon väl somnade på min mage helt utmattad såg jag hur det började krypa i en kruka i köket. Tussan hade fixat oss ett nytt husdjur som hade bestämt sig för att bo under vår micro.



Jag var helt slut efter en oerhört stressig dag. Men gubbarna på taket ville ha mat och mjölken var slut så det var bara att ta med sig Ella och handla också. Dessutom svängde jag förbi blomsteraffären för att köpa en blomma till min oerhört snälla granne!

Det var verkligen skönt när dagen var över!

Inga kommentarer: