lördag 26 september 2009

En liten fundering...

Varje gång jag är och handlar och Ella är med mig kommer det alltid fram personer som börjar gulla med Ella. Jag tycker det är lite obehagligt, särskilt efter igår då en person tog på henne också. Först var det en utländskfamilj där fadern, modern och barn ställde sig och sa konstigheter till Ella. Sedan när jag skulle leta efter Ellas napp och Åsa stod och vaktade Ella kom en annan utländsk kvinna som tar på Ellas huvud och säger någon ramsa på sitt hemspråk. Oftast är det utländska människor eller en och annan gammal tant som kommer fram. Är det någon som vet varför de gör så? Har det med deras kultur att göra eller är det bara för att de tycker att hon är söt?

1 kommentar:

Amy sa...

Min farmor brukade säga att barn som är extremt söta lätt kan få "onda ögat" på sig...vet inte riktigt vad hon menade. Men jag vet att min kusin som var extremt söt alltid fick massa klappar från gamla tanter och böner som skulle skydda honom. Det kanske är det?

Men tycker du att det är obehagligt, säg ifrån!!!